marți, 16 decembrie 2008

O lume in care nu poti sa intorci capul , fara a auzi de drrrr..dragoste . A fost cam greu , dar am zis.o . Un sentiment sublim , de altfel , greu de atins pentru multi dintre noi . Am auzit ca se poate , sa ai parte de dragoste o singura data in viata sau de mai multe ori . Am auzit ca , de cele mai multe ori , suferi din dragoste , in dragoste , pentru dragoste .


Am citit intr,o revista ca dragostea este o emisie , de scurta durata , de dopamina , noradrenalina , prolactinina , luliberina si ocitocina . O mica molecula , feniletilamina ( FEA ) declanseaza senzatii de veselie , de exaltare , de euforie, Cand te indragosesti la prima vedere inseamna ca neuronii tai in sistemul liimbic iti sunt saturati cu FEA .






Ce cred eu ? Bun .inca nu pot avea un raspuns la aceasta intrebare . Ce este dragostea ? Are un raspuns sau este o retorica , pe care toti ne.o punem , la un moment dat ? unii chiar traiesc o viata fara a.i da de capat acestei simple creatii , alcatuita din 3 cuvinte . Cine a inventat dragostea ? Dumnezeu , zeii Egiptului , Adam si Eva ? De ce spunem ca dragostea n.are varsta si , totusi , privim cu reticenta diferentele ? De ce privim suspiciosi , o dragoste intre o tanara si un barbat mai in varsta , care poate chiar e bazata pe iubire , nu e o sarada ieftina , pentru 20 de milioane de euro ? De ce se numeste " dragoste " si nu " harakiri " ? De ce suferim cand iubim ? De ce ne indragostim ? Sau oare de ce , traim ?
Traim pentru ... a descoperi dragostea. Am dreptul de a crede ce doresc , poate chiar daca uneori , cred gresit , este dreptul meu si mi.l asum pe deplin .



Inca o intrebare : oare cat dureaza , domne , dragostea asta ?
Statisticile arata ca , in medie , pasiunea dragostei dureaza 317,5 zile . Oare ce se intampla in partea a ultimei zile ? Exista dragoste doar intre heterosexuali sau si in cazul celor de acelasi sex ?


Daca descoperi dragostea , de ce , la un moment dat , se stinge ? De ce se stinge , ca nu e foc ? De ce se termina , ca nu e o mina de stilou ? De ce se incheie , ca nu e un film prost , vazut la cinema ?
Multe intrebari legate de dragoste . Cu timpul , o sa ajung sa raspund la ele . Pana atunci , oare chiar exista dragostea aia , adevarata , pura , bazata pe sinceritate si atat ? Exista dragostea aia , care nu se incheie cu lacrimi ? Exista dragostea aia , in care sa poti trai fara a te darui sexual ? Trup si suflet , fara sperma ?


Singura scapare din acest lung sir de intrebari nesfarsite : Hai sa ne mutam la mare , o tara intreaga ..

1 comentarii:

Anonim spunea...

una bine interesant si in plus artistic.imi place cum gandesti si atribui caractere stiintifice unui sentiment care este bazat pe emotie :)